Az ének iskolája TV2 - Az ének iskolája ifjú tehetsége imádja a fürdővárost

Jövő vasárnap „elballagnak” Az ének iskolája harmadik szériájának tanulói. Az ifjú énekesek, a hétről hétre új produkcióval színpadra lépő tehetségek között ott van a Békés megyei gyökerekkel bíró Gyuris Luca is. Az egri lánnyal és gyulai származású édesapjával a viharsarki kötődésről, a hirtelen jött népszerűségről és a jövőről beszélgettünk. Igazából én és az édesapámék vagyunk az élő kapcsolat Békés megyével. Gyulán nőttem fel, Hevesi Tamásékkal játszottam egy csapatban, a Névtelen Nullában egykor, majd elkerültem Egerbe – tárja fel gyulai gyökereit kérdésünkre Gyuris Róbert, Luca édesapja. A nagyobbik lányom még Gyulán született, de a kisebbik, Luca már Egerben. Ettől függetlenül a mai napig nagyon sokat járunk vissza, hiszen édesapámék változatlanul Gyulán élnek. A nagyobb ünnepekkor néhány napra, nyáron pedig hosszabb időre is hazalátogatunk. Legutóbb húsvétkor voltunk otthon rövid ideig, de a vakációban tovább maradunk. Ha Lucán múlna, a szíve szerint Gyulán élne. Nagyon szeretek Gyulán lenni, mert olyan békés az egész. Imádom a gyönyörű belvárost a rengeteg szökőkúttal, jó ott lenni – teszi hozzá a 15 éves Gyuris Luca, aki Az ének iskolájában Szulák Andrea tanítványaként remekelt hétről hétre. Örömmel újságolta, hogy Gyulán élő nagymamája mindig felhívja a műsorok után, hogy milyen ügyes volt. Apuék mondják, hogy Luca szereplései után nem tudnak úgy kimenni a piacra, hogy ne kapnának rengeteg dicsérő szót és biztatást az unokájuk miatt – mondta el az Egerben szájsebész szakorvosként, fogorvosként dolgozó édesapa. Mint kiderült, Luca nem csupán a színpadra és Gyulára vágyik, ennél távolabbi, nagyobb tervei is vannak. Kis korában szerintem mindenkinek az az egyik álma, hogy kijusson Amerikába. Számomra is az álmok világát jelenti, ahol minden teljesülhet, ahol mindenki önmaga lehet – mesélte el legfőbb vágyát, melyekről már több országos lap is beszámolt korábban. Ha sikerülne kijutnom, később szeretném ott is kialakítani a saját kis világomat, mondjuk énekesnőként is. Apa persze nem örülne neki, ha itt hagynám, de szerintem előbb-utóbb mindenkinek fel kell nőnie, és megteremtenie magának a saját jövőjét. Luca szerint Az ének iskolája fontos lépcsőfok az úton, de elsősorban nem abban segített, hogy közelebb kerüljön Amerikához, hanem abban, hogy rengeteg tapasztalatot szerezzen. Igazából nem szerettem volna megnyerni ezt az egészet, hiszen főleg azért jelentkeztem, hogy kipróbáljam magam a színpadon, és a csomó fellépésből tanuljak. Az ének iskolája kicsit sem volt csalódás számomra, sőt, sokkal jobb élményekkel jövök el, mint amire számítottam – mondta a lány, aki, bár hétről hétre nagyszerűen teljesített, s volt forduló, amikor ő bizonyult a legjobbnak, az évfolyamelsőségért már nem versenyezhet. A jelentkezés ötlete egyébként a nagynénémtől származik, ő biztatott azzal, hogy ez éppen nekem való és egy jó visszajelzés lehet számomra, ha sikerül bejutni a műsorba. Először inkább nem akartam jelentkezni, mert féltem az egésztől, de végül szerencsére belementem a dologba, hangsúlyozta az ifjú énekesnő. Megtudtuk, Luca hét éve énekel, mostanság pedig improvizációs csoportokba jár, otthon pedig édesapjával is szokott zenélni.
– ... most már nem, mert én már kevés vagyok – vág erre közbe az apuka, ám Luca gyorsan ellenkezni kezd. Nem, ez nem igaz. Csak apát az zavarja, hogy nem sokat dalt tud eljátszani egyből, és amit már megtanult, akkor azt játssza egy évig – mondja huncut mosollyal.
A lány megosztotta lapunkkal, hogy az éneklés mellett a divat világával is kacérkodik kicsit, nagyon szeret például ruhákat tervezni. Annyira nem tudok jól rajzolni, ezért inkább a fejemben állnak össze a tervek, utána egyből belekezdek és vágok-szabok-varrok, aztán vagy sikerül, vagy nem – fogalmaz.
A jövőjéről szólva elmondta, minél hamarabb el szeretne menni egy zenei iskolába jazz-ének szakra, de Egerben sajnos nincs ilyen, úgyhogy most Budapestre készül. A zsúfolt programok és az ingázás mellett azért ígéri, amikor csak teheti, Gyulán is eltölt egy-egy hétvégét.
Nem az a célja, hogy híres legyen: Igazából nem sokat változott az elmúlt hónapok történései miatt az életem, persze, vannak tévéfelvételek, fotózások, interjúk, de ezekbe szerintem hamar belejöttem, ahhoz képest hogy eleinte kicsit tartottam az ilyen dolgoktól – mondta kérdésünkre Luca, aki az elmúlt hetekben számos internetes lap, magazin, sőt, bulvárújság oldalain is feltűnt, egyebek mellett egy tévés „románc” kapcsán. Lucát egy énekes diáktársával hozták össze a lapok. – A szerelemről csak annyit, hogy barátok vagyunk. Volt persze az elején, hogy szimpatizáltunk egymással, de inkább barátok maradtunk. S hogy milyen ismert embernek lenni? A diáklány elmesélte, éppen a napokban volt az első olyan alkalom, hogy az utcán megállítottak és gratuláltak. Ez nagyon jó érzés, de nem azért, mert az volt a célom, hogy „híres” legyek, hanem mert hogy megismernek, azt jelenti, hogy valami miatt tetszik az embereknek, amit csinálok.